Wybór między nowym a regenerowanym katalizatorem SCR (Selective Catalytic Reduction) do DAF-a 106 nr 2188242 zależy od wielu czynników, w tym kosztów, przewidywanej trwałości i dostępności. To jest to, co należy wziąć pod uwagę:
Nowy katalizator SCR
- Zalety:
- Fabrycznie nowy, bez wcześniejszego użytkowania.
- Gwarancja dłuższego czasu eksploatacji producenta.
Wady:
- Zwykle znacznie droższy od regenerowanego o ok. 10 000 euro.
- Dostępność może być ograniczona w zależności od lokalizacji.
Regenerowany katalizator SCR
- Zalety:
- Znacznie niższy koszt w porównaniu z nowym katalizatorem.( taniej o ok. 50 000zł)
- Często dostępny szybciej niż nowy.
- W przypadku renomowanego serwisu ( www.ecoserwisdpf.pl )regeneracja może być bardzo skuteczna zwłaszcza jeżeli jest zrobiony na oryginalnych częściach.
- Wady:
- Obudowa katalizatora jest często lekko pordzewiała.
- Jakość regeneracji zależy od firmy wykonującej usługę .
- Ryzyko problemów, jeśli regeneracja była wykonana niedbale lub z wykorzystaniem słabej jakości materiałów np. zamienników chińskich lub używanych wkładów SCR.
Podsumowanie:
- Jeśli budżet jest ograniczony, a regeneracja zostanie wykonana przez zaufaną firmę taką jak ecoserwisdpf z Krakowa,Poznania,Warszawy,Szczecina,Wrocławia,Bydgoszczy,Rzeszowa,Przemyśla,Katowic czy ze śląska tel 570199222 , regenerowany katalizator może być prostym wyborem.
Ważne, aby przed zakupem sprawdzić, czy regenerowany katalizator jest zrobiony na oryginalnych częściach .
